tisdag 9 oktober 2012

Klassträff i Edinburgh

Förra onsdagen intog en stor del av designklassen Edinburgh. Hur kul som helst att få hänga med alla under några dagar. 

Johanna bodde hos mig och vi hann med både ett par springrundor och go kvalitetssnack. Det blev syndigt mycket shopping i helgen dock. Ett par omgångar i butikerna i centrum och det bästa av allt en Vintagemarknad där man kunde köpa kläder och betala per kilo! Men det var inte riktigt bara shopping i helgen. Vi gick upp på Arthurs Seat och besökte nog fler pubar än vad jag hunnit med sammanlagt under mina tidigare veckor här. Åker ni till Skottland måste ni bara besöka några av dessa. Många är så mysiga och de är verkligen som man tänker att en pub ska vara; avslappnad stämning och med gamla grejer hängande överallt. 

I söndags var jag i kyrkan på gudstjänst och igår på cellgrupp. Community Church Edinburgh är hur bra som helst. Älskar att gå dit. Känns skönt att ha hittat en sådan trygghet här i Skottland.

Har varit fint väder här en vecka snart. Helt otroligt typ. De roliga med att de är fint väder är att Alan kan inte hålla sig hemma och jobba utan vill ut och vandra. Så igår när kom jag hem från gymmet och så frågade han om jag ville med ut i några timmar. Så vi åkte iväg till ett berg nära oss och börja traska. Skillnaden på mig och Alan är den lilla detaljen att när jag vandrar så göra jag det gärna så lätt som möjligt och han bär typ 40 kg i vikter i sin rygga för att utmana sig lite. Det är knäppt men jag är bara så imponerad över Alan och hans träningsmani. 

Imorn är en bra dag för då ----> KOMMER JONAS!!!Tjohooo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar