onsdag 17 oktober 2012

The Highlands

Hej hej!
I onsdags kom Jonas till Edinburgh och det fick mig att inse att det bästa som finns är att få hänga med Jonas. Då mår jag som allra bäst och allt är bara väldigt bra. Vi har hunnit med en hel del under besöket. Under Jonas första dagar i Skottland så var vi i Edinburgh och gick på en auktion, gick runt på stan och var på cellgruppmiddag. I lördags åkte vi upp till högländerna i tre dagar. Vi kolla bland annat in ett regnigt Loch Ness utan att skåda ett enda odjur, hittade Isle of Skyes mysigaste fik med sötaste kattungen, såg en del gamla slott och det bästa av allt: fick en skymt av Hogwarts Express. Plus att vi åkte en massa bil och såg så många fina vyer att vi nästan tröttna på de. Veckan har gått alldeles för fort och nu är Jonas hemma i Göteborg igen... så det är tur att nästa besök med mamma och faster Karin landar om några minuter. Här kommer en massa bilder av vackra högländerna. Har ni möjligheten att åka dit -så gör de!




















8 kommentarer:

  1. Så vackra bilder, Skottland är ju så häftigt. Dit måste man definitivt åka nån gång. Det får väl bli när våra krabater har blivit lite större. Ha det så bra, kram Elin (F).

    SvaraRadera
  2. Ja, du! Det var inte dåligt vad vackert det var! Härligt. Här har det regnat, regnar nu och kommer att regna, så njut du... :-)

    Ta hand om dina gäster.

    /Joakim

    SvaraRadera
  3. Har hittat till din blogg och sitter och tittar på de fantastiskt fina bilderna, otroligt fint! FB snokade fram att du var på nya äventyr, modiga du! Ta hand om dig och njut av livet så hoppas jag att vi kan ta den där middagen snart. Kram//Isabell

    SvaraRadera
  4. Hej Sandra! Så fint att hitta din blogg, blir jättesugen på Skottland nu! Jättejättefina bilder måste jag säga och kul att du verkar ha det bra! Här nere i "södern" är det fint, det verkar också vara lite varmare, idag nästan shortsväder. Märkligt när man är van vid vinterjacka i slutet av oktober!

    Kram Malin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) UK överraskar mig med att vara ett riktigt trevligt ställe. Är fint att få uppleva de i några månader. Eller ska du plugga i England hela året? Stämmer nog med vädret för här åkte dunjackan på idag... KRAM

      Radera
  5. Ja men verkligen, jag är så positivt överraskad! Nej jag är bara här till jul (tyvärr) och det känns som om tiden rusar iväg verkligen! Apropå ditt senaste inlägg, hur får du SVT att funka här? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gör inget speciellt alls. Det bara funkar. Tror det är svårare med tv4play men svt har inget emot att man kollar utomlands har jag fattat det som. KRAM

      Radera