fredag 14 september 2012

The Burn Trip

I onsdags åkte jag iväg på skolresa två timmar norr ut i Skottland. Vi bodde i ett fantastiskt hus som byggdes 1791 och som omges av typ 200 hektar vacker mark som tillhör huset. Mr och Mrs Russell som bodde i huset för typ 80 år sen byggde 1943 om stora delar av huset. Så nu är hela huset i 1940-tals stil och det var som att gå tillbaka i tiden när man va där. Tragiskt nog dog deras son James i andra världskriget 1944. Familjen Russell tyckte det fanns för många minnen i huset och gav bort The Burn house för retret för internationella studenter 1949. Så därför fick jag åka dit nu i tre dagar tillsammans med 23 andra internationella student. 

I onsdags när vi kom var vädret fint så vi gick vi runt i området runt huset, spela minigolf, quiz, bara va och blev uppassade med mat och fika hela tiden. Igår åkte vi till ett whiskybryggeri, satt framför brasan och så lite quiz igen (Jonas! Jag ska i fortsättningen göra dina quiz med glädje. Här var det typ 6x10 frågor!!!). Men väldigt trevliga dagar att få vara med om. Nu känner jag några amerikaner, tyskar och fransmän. Jag hoppas vi kommer kunna träffas igen för några var riktigt sköna. 

Då var det helg igen. Den här introduktionsveckan har varit den slappaste någonsin och lägligt nog är de höstledigt på måndag. Inte mig emot. 
Hoppas ni får en bra helg!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar