måndag 10 september 2012

London baby!


Känner att London behöver sitt egna inlägg för att få sin rättvisa beskrivning. Here it is:

Jonas och jag tog tåget till London i torsdags. Resan tog 4,5 timme. Vi satt och njöt av utsikten och lyssna på några gamla sommarprat så tiden gick ganska fort. När vi kom fram köpte vi tunnelbanekort, tog oss till hostlet och gav oss sen ut i Londonnatten, åt mat och kolla in Tower Bridge. 

I fredags blev det en del shopping, vi såg Big Ben och det bästa av allt musikalen The Phantom of the Opera. Det finaste jag sett! Efter att ha tragglat låtarna på pianolektionerna för flera år sen var det nu en ren njutning att få höra dem spelas av en hel orkester. Ooo de va så bra. Sen i fredags natt kom även Mårten, Amanda, Daniel och Anna till London och gjorde oss sällskap. Väldigt roligt att träffa dem där och semestra ihop.

I lördags åkte vi till Camden Market. En marknad i norra London med en massa (skit), fantastisk god mat, kläder, fiskfotbad (som Jonas testade) och fina antika grejer. Tyvärr kändes det lite väl knöligt att släpa hem alla stora koffertar och resväskor som Jonas och jag ville köpa, så jag gick därifrån med en fin klänning istället. På kvällen så blev det musikal nummer två: The Lion King. Det var en helt annan typ av musikal än The Phantom och i en mycket större teater. Det var coolt och se hur alla människor blev som riktiga djur. Lejonkungen har alltid var en favoritfilm och nu fick vi se den på ett helt nytt sätt. Jag är musikalkär tror jag.

Igår gick vi till Buckingham palace och såg lite av sista dagen i Paralypiska spelen. Det var maraton och så coolt och se hur snabba dom var i rullstolarna och hur blinda sprang med en ledsagare och hejades fram av all publik. Vi hyrde även cyklar, hamna mitt i en festival och fikande på ett mysigt café i utkanten av Soho. Hela helgen har det varit sommarvärme i London och solen har stekt på oss. Känns som att vi inte fått så mycket sol på hela sommaren så det passa perfekt att avsluta sommaren med "riktig sommar".

Nu har jag varit på min första lektion skolan och höstterminen är här. Jag är taggad.


2 kommentarer:

  1. Så härligt att ni fick en bra semester i London med lite sommarvärme :). Blir kul att få följa äventyret i Edinburgh. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Josefine Sandbladh10 september 2012 kl. 07:21

    Åh vad spännande allt låter och vad mysiga dagar ni verkar ha haft, du o Jonas! Hur kändes första dagen i skolan? Lycka till med allt! Kramar Josa

    SvaraRadera