söndag 9 september 2012

Dags att uppdatera...

Hello!

Nu är jag hemkommen från London och sitter i mitt rum i Edinburgh. Det har hänt så mycket sen Jonas och jag åkte men nu ska ni äntligen få en uppdatering. 

När vi kom till flygplatsen i Edinburgh förra veckan så kom Alan och hämta oss. Det första han gjorde när han kom va att ge en bauta kram och när vi kom hem till deras hus sen fick vi en till av Ruth. Dom är helt fantastiska familjen jag bor hos. Tänk att jag får bo hos dom och att jag kommer ha en familj som ser till mig! 

Sam, deras son, är tolv, spelar en massa fotboll och dataspel och är lite blyg så vår relation är inte jätte djup än.  Alan är pratglad, jobbar som säljare på HP, reser en hel del och tränar som en galning till en triathlontävling. Ruth, är vänlig, öppen, omtänksam och jobbar som vikarie på en skola som lärare. Plus de har Alan och Ruth två utflyttade barn. Det blev tomt i huset utan dem och nu får jag bo hos familjen Colley istället. Nått som passar mig perfekt. 

Huset ligger en halv timme från city och tio minuters gångväg från det campus där jag kommer ha två av tre kurser. Tredje kursen kommer jag ha på ett campus en kvart bort med buss. Mina Chalmers-klasskompiar bor i samma del av stan, tio minuter med bussen så det har blivit jätte bra med boendet för oss alla. 

Under vår vecka i Edinburgh hann Jonas och jag se en hel del av stan. Vi har bestigit några berg, varit i Glasgow, följde med Ruth till kyrkan, har ätit på Jamie Olivers restaurang med mina klasskompiar, sett slottet och kollat in en massa vintagebutiker. Edinburgh är väldigt mysigt med alla gamla stenhus, slottet mitt i stan och alla brittiska pubar över allt. Jag kommer trivas. 

Nu är jag lite matt efter en fantastisk helg i London. Att säga hej då till Jonas på King Cross Station förut va konstigt. Jag vet inte när vi kommer ses nästa gång så de gjorde det extra svårt. Men nu ska jag krypa ner i sängen, sätta på värmefilten och sova gått så att jag är laddad för första dagen i skolan imorn. 

Godnatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar