söndag 17 maj 2009

Va regn? Igen! Du skojar!

Idag har jag varit for allra sista gangen i kyrkan, GateWay. Det kanns lite tomt att lamna. Folket, motena, ja allt har varit sa bra dar. Verkligen sunt, givande och jag tror Gud ar glad over sin kyrka i Hamilton. Det ar jag i alla fall. Det var en kille dar idag och predika och profetera. Pa ett satt ar allt sant valdigt konstigt och framande men samtidigt sa Jesus. Han gjorde ju de hela tiden. Nar killen profetera idag pa motet sa kandes de som att allt gick till pa ett sant bra satt . De va inte "Gud sager:...." utan mer "Jag tror Gud vill saga dig att:..." Det ar en stor skillnad dar!
 
Japp sa de har jag gjort idag.... och last Twilight. Vilken bok! Jag ar helt fast. Undebart att ha en bra bok nar de ar en regnig dag och man ar lite sma sjuk. Da ar de allt bra mysigt att bara sitta inne och lasa. De dumma ar bara att de har regnat nu i en vecka, sa jag borjar bli lite lagom trott pa de. Sketans regn. Sa har mycket tror jag aldrig att de regnar hemma. Eller? Risk att jag har byggt om en drombild om ett perfekt Sverige som inte alls kommer stamma nar jag kommer hem. Men de far jag snart se. Om tio dar ar jag hemma igen och far se min alskade familj igen. 

De kanns verkligen jatte bra att aka hem. Jag har haft en bra tid och nu ar de dags. Ska ta mig en go sovmorgon imorn. Arbetslos som jag ar, sa har ratt att unna mig de. Sen blir de Fareweelpartaj imorn kvall! Ska bli sa kul. Sketans. Allt ar sa dubbelsidigt jamnt. Det ska bli skoj men samtidigt trakigt att saga hej da till alla. Men jag forsoker tanka att de mest blir en skoj kvall. Tror de kommer typ 15 pers. Wow! Att jag har sa manga som vill komma och se mig. Jag ar lyckligt lottad att jag har fatt sa manga goa vanner under min tid pa NZ. Jag har bara en och tacka och de ar Jesus. Sjalv skulle jag aldrig haft de sa bra har. 

Antligen har jag varit pa en rugby match. Blott men skoj! O ratt lag vann. 
Nu lockar sista delen av Twilight. Iiii... =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar