tisdag 19 maj 2009

Two more days in the lovely country down under!

Hi!
Many of my friends tell me that my english have been so much better sins I came to New Zealand. I believe them, it was really bad when I arrived but how good is it now? Not that good sa jag kor nog pa svenska. Jag ar raaaa stolt over hur mycket jag har lart mig. Seger och ara till killen i himlen for engelska ar inte min grej men nu kan jag se en film utan text, prata om livet med mina vanner och ga till banken och fixa med mitt bankkonto. Framsteg. en sak som jag anda langtar natt forfaligt efter ar att komma hem till Sverige och skratta for att jag fattar ett skamt. Antingen sa ar de en ordvist dom drar och da fattar jag verkligen ingetting och annars sager dom de for fort sa att jag inte hinner forsta vad dom menar. Men jag skrattar. Sa klart jag gor. Jag fattar noll men skrattar desto mer, men de blir gott och komma hem och skratta for att man faktiskt fattar vad som ar roligt. 

Hejdafikat i mandags blev sa mysigt och bra. Forst var jag lite sma nervos over att saga hejda till alla och grejn att dom kom dit for mig. Sa var det sa onodigt att ga och va nervos. Vi hade jatte trevligt, avslappnat och inte allt for blodigt. Tummen upp for den kvallen!

Om jag har fattat allt ratt sa harj ag tva till dagar i Nya Zeeland. Snart ska jag traffa Libby och vi ska ga en promenad, sen ska jag kolla ut en tavla att ta med mig hem (en present fran familjen), efter de jobba ett par timmar och sa imorn ar de packdag och 23.15 lyfter flyget till Hogkong. Aaaaaaaaa....! 

Nu hander de grejer och jag mar allt battre. Underbart. Fantastiskt. Bast!
HONG KONG! Nu ar de dags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar