lördag 23 maj 2009

Ett riktigt aventyr!

Hejsan!
Nu har jag lamnat Nya Zeeland och ar i Hongkong. Att lamna alla vanner var svart, familjen inte sa jobbigt, forutom min alskade Nadia som borja grata och mitt hjarta blodde for jag insag att den lilla tjejen har gjort ett stor intryck pa mig aven om jag inte riktigt insett de innan. Libby och Aliesha skjutsa upp mig till flyget och sa var det dags att aka hemmat.

Avsked ar jobbigt men nar de var gjort och jag satte mig pa flyget kandes jag mig fri och glad. Min tid pa NZ ar over och nu vantar nya aventyr och det borjade pa en gang kan jag lova. Hongkong ar sa speciellt och annorlunda. Forsta gangen i asien och jag ar helt tagen av allt. Folk overallt, andra ljud och lukter och jag alskar de. Det ar varmt, kvaft, klibbigt, typ 30 grader och mycket battre an hosten i NZ. Jag hade tankt att aka till Maukau idag, en stad 1 timmes batresa fran Hongkong men de regnar sa jag stanna har och gar i affarer. Iiiiiiii... sa skoj och det finns massor fina och bra grejer att lagga pengarna pa =) Mammon ar over mig! Det ar inte jatte billigt men battre an hemma och pa marknaderna galler de och pruta garnet. Jag ska snart ga till Ladies market och se hur det ar dar.

Jag bor i varldens minsta rum, men en hard plutt sang, i ett fallfardit hus. I fyra dar kan jag ta de, de ar ju hongkong liksom! Maten har inte imponerat an, jag forsoker testa allt men de ar inte riktigt min smak =) jag hoppar over stallena med ratt kott hangande i fonstrena. Hehe...lite akligt!

Igar traffa jag tre amerikaner som var schyssta o lat mig folja med dem runt. Vi var pa Hongkong Island, var pa en smyckesmarknad, sag ett tempel och gick omkring en massa. Det var skoj att traffa nagra och inte vara sjalv hela tiden.
Jag sag en ljusshow vid hamnen med som var haftig.

Tror aldrig jag har sett sa manga tandlakare pa ett stalle... folk gar omkring med skydd for munnen och ser sa roliga ut. Harliga svininfluensa!

Ta hand om er!
kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar