söndag 25 november 2012

Besöken kommer och besöken går men alla fina minnen de består

I somras hade jag först lite panik över alla som var intresserade av att komma och se Edinburgh i höst. Jag blev förstås glad och hedrad men visste inte riktigt om jag skulle känna mig splittrad när jag väl kom hit och hur det skulle vara att bo hos familjen. Men det visa sig att det inte var några problem alls med många besökare. Min inte så betungande studietakt och lektioner måndag till onsdag har gjort att det har passat mig perfekt. Jag inser mer och mer är hur värdefullt det har varit och att man får tillfälle att ha fin kvalitetstid med varandra. Plus att många nu vet hur jag har haft det när jag kommer hem igen. Jag är helt enkelt bara väldigt glad att ni har velat komma hit.

I helgen var Jossan, Lovisa och Amanda på besök. Jossan kom i onsdags och Amanda och Lovisa i fredags och så åkte alla hem i morse. Så det betydde att det var det full fart för att hinna med att upptäcka Edinburgh. Det blev ett klassiskt besök på Jamie Olivers restaurang, vi kolla in några favvobutiker, The farmers market och så igår så gick vi upp i The Scott Monument. Det är ett monument över Sir Walter Scott (han som skrev Ivanhoe) och som ligger mitt i stan. Det var helt klart värt att gå upp alla 287 trappsteg för att få se stan från ovan. 

Besöket gick lite för fort men det var väldigt mysigt att ni kom Lovisa, Jossan och Amanda!

Idag har Jonas och jag varit ihop i FEM år!!! Och för andra gången så firar Jonas och jag mycket oromantiskt vår årsdag över Skype. Lite lagom mysigt liksom men jag inser desto mer vilken bra kille jag är ihop med! Världens bästa skulle jag säga (och det är kanske väldigt inte alls objektivt, men det får det vara i det här fallet).

Japp det var de senaste nyheterna från Skottland. Hoppas ni får en fin vecka och snart är det jul! Längtar.

The Farmers Market



The Scott Monument

Edinburgh Castle








2 kommentarer:

  1. Ser ut som ni haft en fantastisk helg! Hade er i tankarna men jag satsar nog på att komma och hälsa på i Göteborg till våren istället. Som den norrlänning jag är - är utlandet för mycket äventyr för min smak :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jonna du fattades oss. Men ser fram emot att se dig i vår! KRAMAR

      Radera