måndag 12 november 2012

Student Weekend i Stirling

Vem vill jag vara? Vad vill jag uppnå? Vad vill jag att det står på min gravsten när jag dör? Stora frågor!

Jag har haft en hel helg att fundera på frågorna men jag har inte kommit fram till några 100% svar än. Jag har varit på hajk/studenthelg/retreat utanför Stirling i helgen. Vi var 25 stycken från kyrkan som åkte dit i fredags och har bott i ett hus ute på landet och umgåtts, haft undervisning, egentid och bara varit. Det har varit väldigt bra dygn och jag känner hur det verkligen behövs att man åker iväg från allt ibland och bara lugnar ner sig och börjar tänka. Undervisning har varit utmanande och fokuserad på vad som händer i våra liv när man tar examen och vilka vanor och val man står inför. Känns så nyttigt och passande nu när både Jonas och jag har pluggat förligt i sommar och inte alls vet vad vi ska hitta på. Då behöver man lite hjälp och tips på vägen. 

Nu blir det två dagars PLUGG (klockan är halv elva och jag har inte börjat än!) för på onsdag åker jag hem till Linköping. Ska bli så skönt att komma hem en helg. 

Jag saknar er alla där hemma väldigt mycket ska ni veta!

KRAMAR








1 kommentar:

  1. Snygga bilder som vanligt! Kul att du kommer hem, då får du se vårt hus. Jag har (bland de mycket svagt grå hår som Ia sett) vit färg i håret efter att ha målat tak och väggar i helgen...
    /Joakim

    SvaraRadera