måndag 22 oktober 2012

North Berwick och mamma&faster-besök

Hej hej!

Idag när jag kolla ut var det vitt! Inte utav snö utan av en tjock dimma som låg mellan husen. Då smög det sig på den där känslan av hemlängtan. Det var liksom som det är i Göteborg men utan alla fina vänner som finns hemma. Så jag saknar er ska ni veta. Det var första morgonen som jag vakna utan besök på några veckor nu så det är inte konstigt om ensamheten blev mer kännbar. Men sen har dagen rullat på och jag har varit sysselsatt med skolarbete!!! Ja det är faktiskt sant. Det börjar dra ihop sig till en massa redovisningar nu så då är det dags att prestera lite.

Dagarna med mamma och Karin blev jättebra. Helt enkelt som det brukar vara när damerna kommer på besök! Det är tur att de alltid är redo att följa efter mig vart jag än åker i världen. Vi hade lagom mycket för oss och tog det lugnt och umgicks, testade en massa brittisk och skotsk mat (riktig Haggis*), var på slottet och strosade omkring i stan. Så såg vi the Phantom of the Opera i torsdags (igen!). Den är bara så bra! I lördags tog vi tåget 30 minuter ut till North Berwick. En fin semesterby öster om Edinburgh vid kusten. Vi gick på stranden i några timmar och testa riktigt Fish&Chips. Ännu ett ställe som jag gärna åker till igen. Detta land alltså!

Kvällens tips! Har börjar plöja Korrespondenterna. Alltid sevärt. Här är första avsnittet om sjuka läkemedel:

Kramar


* Enligt den säkra källan wikipedia: Haggis är en av Skottlands mest kända maträtter, traditionellt gjord på lever, inälvor, havregryn, lök och olika kryddor. Den påminner i smak och konsistens om svensk pölsa, om än lite torrare i konsistensen. Tillbehören till en riktig haggis består av potatismos, mosade majrovor, så kallade "Neeps and tatties" (Turnips and potatoes) och en liten skvätt whisky.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar